There is no translation available, please select a different language.
K větší bezpečnosti pěších v Praze významně přispěje podpis takzvané Mezinárodní charty chůze
Praha/ Město pro pěší. Tak se jmenuje mezinárodní konference, která se včera uskutečnila v Praze. Jejím výsledkem má být podpis Mezinárodní charty chůze. „Chceme, aby chartu podepsali politici a představitelé města,“ uvedl za sdružení Auto Mat Michal Křivohlávek.
Nápor vozidel má regulovat mýtné, parkovací karty či zúžení komunikací. „Praha se může inspirovat například v Kodani. V centru dánské metropole nejsou velkokapacitní parkoviště,“ tvrdila Michaela Valentová z Ústavu pro ekopolitiku. „Pomohlo by zúžení komunikací, třeba na nábřeží Kapitána Jaroše. Tam musí chodec přejít na tři nezávislé zelené, a když na ně čeká, tak je ohrožen auty i tramvajemi. Kdyby se pruhy zúžily a rozšířil se chodník, snížila by se rychlost projíždějících vozidel,“ míní Křivohlávek. Metropoli podle účastníků konference chybí přirozené koridory pro pěší. Takovým by mohla být například cesta ze Staroměstského náměstí na Hrad. „Jenže na Palachově náměstí musíte v davu čekat, až vám padne série zelených světel, abyste překonali silnici,“ uvedla Valentová.
Jak vrátit přirozené cesty zpět do historického centra? Podle zástupců občanského sdružení Oživení by bylo nejlepší z nábřeží udělat pěší zónu.
Pražský deník | 15.2.2008 | rubrika: Z metropole | strana: 6 | autor: (eis)
|