I když se profesionální služby car-sharingu zaměřují především na hustě obydlené oblasti velkých měst, je sdílení vozidel možné využívat i v menších městech. Veřejná správa může car-sharing podpořit, i když zde bude provozován spíše na dobrovolné bázi.
Pro rozvoj služeb sdílených vozidel je důležitá spolupráce s místní veřejnou správou. Příklady dobré praxe z Německa a Itálie ukazují, jak může správa měst sama šetřit využíváním služeb car-sharingu a přitom propagovat sdílení vozidel jako jedno z úsporných opatření místního plánování.
Dobré umístění přiměřeně velkých stanice sdílených vozidel rozhoduje o jejich dobrém využití a dobré návaznosti na veřejnou dopravu. Příklady dobré praxe ukazují, jak je tato situace řešena na různých místech Evropy.
Rozvoj car-sharingu může být podporován i ze státní úrovně. Stát tak může politicky podporovat snižování ekologických dopadů dopravy ve městech, integrovat car-sharing do systému veřejné dopravy, zajistit potřebné právní úpravy i garantovat standardy služby sdílení vozidel.