Zástupci místní samosprávy a nevládních organizací vybrali spolu s organizátory nabídku maximálně 10 témat, které odpovídají momentálně nejčastěji diskutovaným problémům v regionu. Přitom část témat navrhli sami zástupci TIMUR na základě vlastních poznatků z místa. Následně byla zahájena propagace akce ve sdělovacích prostředcích včetně internetu s důrazem na skutečně sledované regionální deníky, internetové stránky a rozhlasové stanice. Byla zveřejněna nabídka témat a informace o partnerství příslušného města (regionu) v TIMUR a o indikátorech ze sady ECI/TIMUR.
Na webových stránkách TIMUR byla vytvořena speciální stránka pro dané město (region) s grafickou interpretací hlasování pro jednotlivá témata. Ve zvoleném období, které trvalo zpravidla 5 dní, byl v provozu hlasovací systém na internetu a současně bylo možné hlasovat prostřednictvím SMS. Anketní otázka byla jednoduchá: Které z témat považujete pro svoje město, region, nyní nejvíce důležité, aktuální?
Jako příklad použitých témat lze uvést: “soužití s Rómy”, “parkování ve městě”, “nedostatek nákupních možností”, “vandalismus”, "bezpečnost a kriminalita" atd. První den vyhlášeného období proběhla ve městěch pouliční anketa, kdy zpravidla studenti středních škol pokládali anketní otázku občanům a vyplňovali anketní lístky.
Průběžně byly na webových stránkách TIMURu zveřejňovány výsledky hlasování. Na začátku května 2007 byly zveřejněny konečné výsledky a statistika kampaně. Zároveň byly v každém městě vylosováni tři účastníci, kteří byly odměněni drobnými cenami. S odstupem několika týdnů uspořádali organizátoři akce TIMUR a pracovníci ÚEP, o.p.s. spolu se zástupci samosprávy setkání s novináři a vylosovanými občany. Zde představli společný projekt sledování indikátorů místního udržitelného rozvoje a předali ceny výhercům. Vybraná témata se stala místními specifickými indikátory rozvoje měst a doplní tak společné indikátory ECI.
|